Aussie ToursContacteer ons voor een afspraak: 051 705 611

Jump over navigation
Trip
Reiscafe

Home > Bestemmingen > Australië > Groepsreizen > Exclusieve, Nederlandstalige begeleide rondreizen > Australian Dream

DAG 1 - BRUSSEL - SINGAPORE (O*,L*,D*)

Vlucht vanuit Brussel via Londen naar Singapore per lijnvlucht van Qantas, de Australische carrier. Eenmaal aan boord, voelt u de vriendelijke Aussie-sfeer. Maaltijden en dranken aan boord zijn inbegrepen.

DAG 2 - SINGAPORE - PERTH (O*,L*,D)

Via Singapore komen we ’s namiddags aan in Perth, een van de modernste steden van Australië en tevens de meest geisoleerde stad van de wereld. Onze Nederlandstalige gids zorgt voor de transfer naar ons hotel en de check-in. De rest van de namiddag is vrij om te relaxen in het hotel of voor een verkenningstocht van de omgeving. Welkomstdrink en diner in ons hotel dat centraal gelegen is in Perth.

Overnachting: Citygate Perth**** Superior Rooms
DAG 3 - PERTH - CITYTOUR PERTH EN FREMANTLE (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna maken we een stadstoer in Perth waar we kennismaken met moderne wolkenkrabbers en de koloniale architectuur van deze prachtige stad die gelegen is aan de brede ‘Swan River’. We brengen ook een

bezoek aan het mooie ‘Kings Park’ waar we een uitzonderlijk zicht hebben op de ‘skyline’ van Perth. We vervolgen onze weg naar het historische Fremantle, waar we onder andere de legendarische gevangenis bezoeken. In Fremantle lunchen we in een plaatselijk visrestaurant.

Overnachting: Citygate Perth**** Superior Rooms
DAG 4 - PERTH - THE NAMBUNG NATIONAL PARK (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. We vertrekken voor een volledige dagexcursie naar de magische ‘Pinnacles’. We rijden via Joondalup en het ‘Yanchep National Park’ naar het vissersdorpje Lancelin. Hier houden we een korte stop. Verder komen we in een gebied met parelwitte hoge zandduinen waar we een avontuurlijke 4x4-tocht maken. We rijden door de woestijn naar een uitkijkpunt waar we een spectaculair uitzicht hebben over de zandduinen, wilde bloemen en de kuststrook. Vervolgens trekken we verder noordwaarts via bush tracks en komen we aan in het vissersdorpje Cervantes. Hier kunnen we genieten van een heerlijke lunch met halve kreeft in een lokaal restaurant. Daarna reizen we verder naar de verrukkelijke ‘Painted Desert’ met zijn talloze mysterieuze ‘Pinnacles’ die soms tot 5 meter hoog zijn. Daarna keren we terug richting Perth. Dit wordt beslist één van de absolute hoogtepunten van de reis.

DAG 5 - PERTH - ROTTNEST ISLAND (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag ontdekken we Rottnest Island vlak voor de kust van Perth. Dit autovrije eiland (uitgezonderd lokale bussen) is een prachtig natuurreservaat om met de fiets te verkennen. Zijn ruige kust met prachtige baaien en witte stranden spreken tot ieders verbeelding. De kleine quokka’s, een soort wallaby, vormen een aparte attractie. Er is ruim de tijd om te genieten van de natuurpracht tijdens onze verkenningstocht per fiets. Buffetlunch voorzien op het eiland. ’s Avonds keren we met de boot terug naar het vasteland.

Overnachting: Citygate Perth**** Superior Rooms
DAG 6 - PERTH - ALICE SPRINGS (O,L*,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. ’s Middags vliegen we naar Alice Springs, het enige stadje in de outback. Bij aankomst is er een transfer voorzien naar het hotel voor check-in. Diner is voorzien in het hotel.

Overnachting: Crowne Plaza Hotel**** Gardenview Rooms
DAG 7 - ALICE SPRINGS - CITYTOUR (O,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Deze morgen staat ons een zeer interessante voormiddag te wachten want we krijgen een uitzonderlijke kans om van nabij kennis te maken met de ‘Central Australian Aboriginals’ in hun traditionele omgeving. Dit is de ideale gelegenheid om de typische Aboriginalcultuur en de ‘Dreamtime’ beter te leren begrijpen. Vrije lunch. In de namiddag gaan we verder met een boeiende stadsrondrit die ons vanaf Anzac Hill een mooi panorama biedt over de stad. We brengen eveneens een bezoek aan de ‘Royal Flying Doctor Service’ en leren hoe deze schitterende organisatie te werk gaat om de mensen van de ‘Outback’ te helpen. We bezoeken tevens de ‘School of the Air’, met het grootste klaslokaal van de wereld! ’s Avonds is het diner voorzien in een typische outback pub.

DAG 8 - ALICE SPRINGS - GLEN HELEN (O,L,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. We verlaten Alice Springs en beginnen aan onze 4x4 safari in het prachtige rode hart van Australië. We brengen een bezoek aan de mooie kloven Standley Chasm en Simpsons Gap. Na ons bezoek zetten we onze tocht verder naar Hermannsburg waar de lunch voorzien is. We trekken verder doorheen de échte ‘Outback’ naar Finke Gorge National Park. We rijden langs de ‘Finke River’, de oudste rivier ter wereld, naar Palm Valley. Dit is een verrassende tropische oase die nog een overblijfsel is uit het tijdperk dat Centraal-Australië bedekt was met regenwoud. Er groeien hier dertig verschillende en zeldzame plantensoorten, waaronder de livistona palm, die nergens anders ter wereld voorkomt. Na een deugddoende wandeling zetten we onze tocht verder door de Outback richting Glen Helen. Vanavond genieten we van een zeer typische Australische barbecue in de magische omgeving van Glen Helen Resort, de enige accommodatie in deze regio.

Overnachting: Glen Helen Resort
DAG 9 - GLEN HELEN - KINGS CANYON (O,L,D)

Ontbijt. Vandaag wacht ons een fascinerende dag met voldoende tijd om de prachtige kloven te ontdekken in deze regio. Een bezoek aan Ormiston Gorge en Glen Helen Gorge staan zeker op het programma. Verdere doorreis via de legendarische Mereenie Loop Road (weersafhankelijk) naar Kings Canyon Resort waar de lunch voorzien is. Vrije tijd om de regio te verkennen. Diner in het hotel.

Overnachting: Kings Canyon Resort*** Standard Rooms
DAG 10 - KINGS CANYON - AYERS ROCK (O,L,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. ’s Morgens vroeg trekken we naar de spectaculaire ‘Kings Canyon’ waar we een onvergetelijke en energieke wandeling maken rond de canyon. Tijdens de bijna drie uur durende tocht ontdekken we onder andere

het ‘Amphitheatre’, de ‘Lost City’ en de ‘Garden of Eden’ en krijgen we een overweldigend zicht op deze diepe en steile canyon. Als alternatief kan er ook een kortere wandeling gemaakt worden in het dal van Kings Canyon. We verlaten het nationale park en nemen onderweg de lunch in Curtin Springs Cattle Station. Na de lunch trekken we naar de ‘Olga’s’, een zeer indrukwekkende reeks van 36 koepelvormige rotsen die een fascinerend kleurschouwspel bieden. Hier maken

we een mooie wandeling (weersafhankelijk, wandeling is niet open bij + 35C°). ’s Avonds genieten we van een uniek ‘Sounds of Silence Dinner’ in de echte Outback onder de sterrenhemel. Na de prachtige zonsondergang, zorgen een heerlijk buffet vergezeld van magische didgeridoo muziek voor een onvergetelijke ervaring.

Overnachting: Outback Pioneer*** Standard Rooms
DAG 11 - AYERS ROCK - SYDNEY (O)

Vandaag een vroege start, want de zonsopgang bij Uluru mogen we immers niet missen. We maken een verkenningstocht rond de rots (9 km omtrek), het belangrijkste heiligdom van de Aboriginals en ontdekken er oeroude Aboriginal tekeningen die ons inwijden in de fascinerende cultuur van deze oerbevolking. Ontbijt in het Ininiti Café. Aansluitend transfer naar de luchthaven voor onze vlucht naar Sydney, volgens kenners de mooiste havenstad ter wereld. Transfer naar het hotel. De rest van de namiddag is vrij voor verkenning van de vele bezienswaardigheden. Met de monorail zijn de belangrijkste attracties van Sydney vrij vlot bereikbaar. In de buurt zijn talrijke restaurants en ontspanningsmogelijkheden. De stad heeft bovendien een bruisend nachtleven waar iedereen aan zijn trekken komt, gaande van de gewone pub of discotheek tot het bijwonen van een voorstelling in het beroemde ‘Opera House’.

Overnachting: Bayview Boulevard Sydney ****, Deluxe Cityview Rooms
DAG 12 - SYDNEY - BLUE MOUNTAINS (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag maken we een uitstap naar het schitterende nationale park van de ‘Blue Mountains’ met een oppervlakte van 218.000 ha. Dit prachtige park, op een boogscheut van Sydney, behoort tot het Werelderfgoed en is bekend om de eeuwig aanwezige blauwe waas die afkomstig is van de olie die verdampt uit de eucalyptusbomen. We starten de dag met een bezoek aan het ‘Koala Sanctuary’ waar we kennis kunnen maken met deze schattige buideldieren. We reizen verder via het historische Windsor, steken de machtige ‘Hawkesbury River’ over en rijden zo het zandsteenplateau van de ‘Blue Mountains’ binnen. Na de lunch brengen we een bezoek aan Govetts Leap met zicht over de ‘Grand Canyon’. Vervolgens maken we een adembenemende rit naar het dal met de ‘Sceniscender Cable Car’. Na een korte wandeling in het regenwoud rijden we naar de bekende ‘Three Sisters’. Via het Olympisch dorp keren we uiteindelijk terug naar Sydney.

DAG 13 - SYDNEY - CITY TOUR(O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag staat er een heel boeiende stadsrondrit op de agenda. Onder begeleiding van onze deskundige gids verkennen we de mooiste bezienswaardigheden van deze adembenemend mooie stad. Er is eveneens een geleid bezoek voorzien aan het wereldberoemde Opera House dat tot ieders verbeelding spreekt. ’s Middags gaan we aan boord van de ‘Enigma X’ voor een ontspannende cruise in de schitterende haven en de binnenwateren van Sydney. Na onze welkomstdrink varen we naar een idyllische baai waar we aanmeren voor onze lunch aan boord. Vervolgens varen we naar Lane Cove River, de ‘Harbour Bridge’, Bradley's Head, North Harbour en Watsons Bay. We varen voorbij Shark Island, South Head en Taylors Bay. Nadien keren we terug naar ons hotel en zijn we de rest van de avond vrij.

Overnachting: Bayview Boulevard Sydney ****, Deluxe Cityview Rooms
DAG 14 - SYDNEY - VRIJE DAG (O)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna hebben we de hele dag vrij om deze prachtige metropool verder te ontdekken. Sydney werd meermaals uitgeroepen tot mooiste stad ter wereld! Verken de historische Rocks, breng een bezoekje aan het

gezellige Darling Harbour, ontdek het Aquarium, maak een helikoptervlucht boven de stad of onderneem een avontuurlijke Bridge Climb op Sydney Harbour Bridge (optionele activiteiten). Voor elk wat wils! Een voorstelling in het beroemde Sydney Opera House of een bezoek aan de ‘Pyrmont Fish Market’ zijn zeker ook aanraders.

Overnachting: Bayview Boulevard Sydney ****, Deluxe Cityview Rooms
DAG 15 - SYDNEY - HAMILTON ISLAND (O)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Nadien vertrekken we naar de luchthaven voor onze binnenlandse vlucht naar Hamilton Island in de Whitsundays, een paradijselijke eilandengroep in het ‘Great Barrier Reef’. Na aankomst in het aards paradijs worden we naar ons hotel gebracht waar we na de check-in met volle teugen kunnen genieten van dit eiland en de idyllische omgeving. De tropische regenwouden, de parelwitte stranden en de azuurblauwe ‘Coral Sea’ met zijn onbeschrijfelijke onderwaterpracht zijn de belangrijkste ingrediënten van de Whitsundays. Op dit autovrije eiland kunnen we de rest van de dag zelf volledig vrij invullen. We verblijven in mooie, grote kamers met prachtig uitzicht over de Coral Sea!

Overnachting: Reef View Hotel**** – Coral Sea View Rooms
DAG 16 - HAMILTON ISLAND - GREAT BARRIER REEF (O,L)

Na het uitgebreid ontbijtbuffet vertrekken we met een snelle catamaran naar ‘Hardy Reef’, één van de mooiste koraalriffen in het ‘Great Barrier Reef’, het grootste koraalrif ter wereld. Daar aangekomen gaan we voor anker bij ‘Reefworld’, een vlottend ponton in de Coral Sea. Van op dit reuze ponton kunnen we op verschillende manieren de uiterst fascinerende onderwaterwereld bewonderen. Voor wie graag snorkelt, is gratis snorkelmateriaal voorzien. Wie graag duikt, kan tegen betaling duiken of leren duiken. Wie zich daarentegen niet graag nat maakt, kan vanuit het ponton of met de semiduikboot de wondermooie koralen en vissen bewonderen. Aan boord is ook een heerlijk buffet voorzien. Wie het ‘Great Barrier Reef’ vanuit het luchtruim wil bewonderen, kan tegen betaling een helikoptervlucht maken. Dit is een absolute aanrader, want pas van bovenuit krijgen we een totaalbeeld van de buitengewone pracht van het uitgestrekte koraalrif. Na deze onvergetelijke belevenis keren we met de catamaran terug naar Hamilton Island waar we omstreeks 17 uur aankomen.

Overnachting: Reef View Hotel**** Coral Sea View Rooms
DAG 17 - HAMILTON ISLAND - CHALKIES BEACH (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Er staat ons weer een spannende dag te wachten. Een comfortabele zeilboot brengt ons naar één van de allermooiste en witste stranden in de Whitsundays, namelijk ‘Chalkies Beach’ in Whitehaven Bay. Puur wit kiezelzand gecombineerd met een wondermooi koraalrif maken van dit strand de ideale plaats om te zonnen, te relaxen of te snorkelen. Alle snorkelmateriaal staat gratis ter beschikking. We genieten ’s middags van een heerlijke buffetlunch en afternoon tea. Aan het einde van deze onvergetelijke dag keren we terug naar ons ‘eiland in de zon’.

Overnachting: Reef View Hotel**** – Coral Sea View Rooms
DAG 18 - HAMILTON ISLAND - VRIJE DAG (O)

Ontbijtbuffet. Vrije dag om te relaxen op dit magische eiland.

DAG 19 - HAMILTON ISLAND - BRISBANE (O,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vervolgens is de transfer naar de luchthaven voorzien voor onze vlucht naar Brisbane, gelegen aan de ‘Brisbane River’. Tegen het middaguur komen we aan en worden we naar ons hotel gebracht, gelegen in de buurt van de botanische tuinen van de stad Brisbane. De rest van de dag zijn we volledig vrij en kunnen we de stad verkennen op eigen houtje of onze allerlaatste souvenirs kopen. Het diner is voorzien in een geliefd plaatselijk restaurant.

Overnachting: Royal On The Park**** Deluxe Rooms
DAG 20 - BRISBANE (O,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vanaf de ‘Botanical Gardens’ start onze ontspannende citytour per fiets, wat zeker de ideale manier is om de mooiste plekjes van Brisbane te ontdekken. Onder begeleiding van een ervaren gids rijden we langs de oevers van de machtige Brisbane River, de mooie botanische tuinen en de schitterende Southbank. (De fietstocht is heel gemakkelijk en verloopt op een vlak en veilig parcours. Valhelm en water is gratis ter beschikking.) In de namiddag is er wat tijd om te shoppen of lekker te relaxen. ’s Avonds is ons afscheidsdiner voorzien met zicht op de rivier.

DAG 21 - BRISBANE - SINGAPORE - BRUSSEL (O,L*,D*)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vrije voormiddag. Dit is de ideale gelegenheid voor bezoeken, shopping of om nog even te relaxen en na te genieten van een fantastische reis. ’s Middags worden we naar de luchthaven gebracht voor onze internationale vlucht met Qantas naar Londen. Overstap in Singapore. Maaltijden en dranken aan boord zijn inbegrepen.

DAG 22 - BRUSSEL (O*)

In de voormiddag komen we aan in Brussel. Dit betekent meteen het einde van een onvergetelijke rondreis ‘Down Under’.

Mijn reismand
U hebt 0 items in uw reismand (Ga naar reismand)
Open

Hier vindt u een overzicht van alle bezienswaardigheden, accommodaties en/of excursies die u leuk vindt.    U kan dit overzicht doorsturen naar uw reisgezel, familie of vrienden om zo uw reisplannen samen te bespreken.    Zijn uw plannen al helemaal concreet, dan kan u hier uw persoonlijke reisofferte aanvragen.    Vindt u het moeilijk om zelf keuzes te maken, dan staan onze specialisten u graag met raad en daad bij voor het uitwerken van een individuele reis op uw maat.    Contacteer ons voor een uitgebreid adviserend gesprek op ons kantoor. Met de nodige passie creëren wij uw droomvakantie!

Aussie Tours - Koestraat 187 - 8800 Roeselare - Tel. +32 51 705 611 - Lic. 1085 - info@aussietours.be