Aussie ToursContacteer ons voor een afspraak: 051 705 611

Jump over navigation
Trip
Reiscafe

Home > Bestemmingen > Australië > Groepsreizen > Exclusieve, Nederlandstalige begeleide rondreizen > Experience Australia

DAG 1 - BRUSSEL - SINGAPORE D*)

In de namiddag vlucht naar Londen waar we aansluitend met Qantas, de nationale luchtvaartmaatschappij van

Australië, naar Singapore vliegen. De Australische luchtvaartmaatschappij staat bekend om zijn lekkere maaltijden en zijn vriendelijke Aussie sfeer aan boord. Maaltijden en dranken aan boord zijn in de prijs inbegrepen.

DAG 2 - SINGAPORE - SYDNEY (O*, D*)

Na een technische stop in Singapore vliegen we verder met Qantas naar Sydney, waar we de volgende morgen aankomen.

DAG 3 - SYDNEY - CITY TOUR (O*,L)

’s Morgens aankomst in Sydney, volgens kenners de mooiste stad ter wereld. Onze Nederlandstalige gids zorgt voor de transfer naar het hotel en de check-in. Er is tijd om te relaxen en zich op te frissen vooraleer we starten aan onze eerste kennismaking met deze bruisende stad. We starten met een begeleid bezoek aan het wereldberoemde Opera House dat tot ieders verbeelding spreekt. Hier nemen we ook de lunch. Onder begeleiding van onze deskundige gids verkennen we nadien de mooiste bezienswaardigheden van deze adembenemend mooie stad. We bezoeken de Rocks, de eerste Europese nederzetting van Australië, waar we de nostalgie van vroeger kunnen opsnuiven. Daarna verkennen we de botanische tuinen, Hyde Park, The Domain en maken we een stop bij Mrs Macquarie’s Chair met prachtig zicht op het Opera House en de Harbour Bridge. We komen voorbij Double Bay en Rose Bay en zien de surfers bij het bekende Bondi Beach. We eindigen onze tour in Watsons Bay waar we de ferry terug nemen naar Circular Quay. Deze ontspannende boottocht in Sydney Harbour, één van de mooiste havens ter wereld, is een mooie afsluiter van onze eerste dag.

Overnachting: Bayview Boulevard Sydney**** Deluxe Cityview Rooms. (B*,L)
DAG 4 - SYDNEY - BLUE MOUNTAINS (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag maken we een uitstap naar het schitterende nationale park van de ‘Blue Mountains’ met een oppervlakte van 218.000 ha. Dit prachtige park, op een boogscheut van Sydney, behoort tot het Werelderfgoed van de Unesco en is bekend om de eeuwig aanwezige blauwe waas die afkomstig is van de olie die verdampt uit de eucalyptusbomen. We starten de dag met een bezoek aan de ‘Koala Sanctuary’ waar we kennis kunnen maken met deze schattige buideldieren. We reizen verder via het historische Windsor, steken de machtige ‘Hawkesbury River’ over en rijden zo het zandsteenplateau van de ‘Blue Mountains’ binnen. Na de lunch brengen we een bezoek aan Govetts Leap met zicht over de ‘Grand Canyon’. Vervolgens maken we een adembenemende rit naar het dal met de ‘Sceniscender Cable Car’. Na een korte wandeling in het regenwoud rijden we naar de bekende ‘Three Sisters’. Via het Olympisch dorp keren we uiteindelijk terug naar Sydney. ’s Avonds kunnen we ‘Sydney by night’ ontdekken. In de buurt van Darling Harbour en de Rocks zijn er uitstekende restaurants en tal van uitgaansmogelijkheden.

Overnachting: Bayview Boulevard Sydney**** Deluxe Cityview Rooms.
DAG 5 - SYDNEY - VRIJE DAG (O)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna hebben we de hele dag vrij om deze prachtige metropool verder te ontdekken. Sydney werd meermaals uitgeroepen tot mooiste stad ter wereld! Verken de historische Rocks, breng een bezoekje aan het gezellige Darling Harbour, ontdek het Aquarium, maak een helikoptervlucht boven de stad of onderneem een avontuurlijke Bridge Climb op Sydney Harbour Bridge (optionele activiteiten). Voor elk wat wils! Een bezoek aan de ‘Pyrmont Fish Market’ of een voorstelling in het beroemde Sydney Opera House zijn zeker ook aanraders!

DAG 6 - SYDNEY - AYERS ROCK (O,*)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Daarna vliegen we naar Ayers Rock, het rode hart van Australië waar we starten met onze 4x4-safaritocht. Zo leren we het ‘échte Australië’ kennen. In de namiddag trekken we naar de ‘Olga’s’, een indrukwekkende reeks van 36 koepelvormige rotsen die een betoverend kleurschouwspel bieden. Hier maken we een wandeling en ontdekken we de typische fauna en flora in de woestijn (weersafhankelijk, de

wandeling is niet open bij +35 °C). Uiteindelijk keren we terug naar ‘Ayers Rock’, het belangrijkste heiligdom van de Aboriginals en de grootste monoliet ter wereld. Bij zonsondergang, genietend van een glaasje ‘sparkling wine’, aanschouwen we de magische kleurschakeringen van deze merkwaardige rots. Werkelijk een uitgelezen gelegenheid voor de fotofanaten!

Overnachting: Outback Pioneer Hotel*** Standard Rooms.
DAG 7 - AYERS ROCK - KINGS CANYON (O,L,D)

Vandaag een vroege start, want de zonsopgang bij Uluru mogen we immers niet missen. We maken een verkenningstocht rond de rots (9 km omtrek), het belangrijkste heiligdom van de Aboriginals, en ontdekken er oeroude Aboriginal tekeningen die ons inwijden in de fascinerende cultuur van deze oerbevolking. Ontbijt in het Ininti Café. Daarna rijden we via het rode woestijnlandschap richting Kings Canyon. Onderweg nemen we de lunch in Curtin Springs Cattle Station. Bij onze aankomst in Kings Canyon is er wat tijd voor ontspanning. ’s Avonds genieten we van een bijzonder diner ‘Under a Desert Moon’ bij het kampvuur. Tijdens deze romantische avond genieten we van de prachtige sterrenhemel in de Outback.

Overnachting: Kings Canyon Resort*** Standard Rooms.
DAG 8 - KINGS CANYON - GLEN HELEN (O,L,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. We starten de dag met een prachtige energieke natuurwandeling op de rand van de canyon. Tijdens deze drie uur durende tocht ontdekken we de ‘Lost City’, de ‘Garden of Eden’ en krijgen we een overweldigend zicht op deze diepe canyon. Als alternatief kan er ook een kortere wandeling gemaakt worden in het dal van Kings Canyon. Lunch. Er wacht ons een fascinerende tocht met voldoende tijd om de prachtige kloven te ontdekken in deze regio. Een bezoek aan Ormiston Gorge en Glen Helen Gorge staan zeker op het programma. ’s Avonds kunnen we genieten van een typische Australische barbecue in de magische omgeving van Glen Helen Resort, de enige (wel eenvoudige) accommodatie in deze regio.

Overnachting: Glen Helen Resort.
DAG 9 - GLEN HELEN - ALICE SPRINGS (O,L)

Ontbijt. Via de legendarische ‘Mereenie Loop Road’ trekken we per 4x4 doorheen de échte ‘Outback’ naar ‘Finke Gorge National Park’. We rijden langs de ‘Finke River’, de oudste rivier ter wereld, naar Palm Valley. Dit is een verrassende tropische oase die nog een overblijfsel is uit de tijd dat Centraal-Australië bedekt was met regenwoud. Er groeien hier dertig verschillende en zeldzame plantensoorten, waaronder de livistona palm, die nergens anders ter wereld voorkomt. Na een deugddoende wandeling zetten we de tocht verder naar Hermannsburg waar de lunch voorzien is. ’s Namiddags rijden we verder naar Alice Springs met bezoek aan Standley Chasm en Simpsons Gap.

Overnachting: Crown Plaza Hotel**** Gardenview Rooms.
DAG 10 - ALICE SPRINGS (O,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Er staat ons een heel interessante voormiddag te wachten waarbij we de ‘Central Australian Aboriginals’ leren kennen in hun traditionele omgeving. Dit is een ideale gelegenheid om kennis te maken met hun ‘Dreamtime’ cultuur alsook hun typische ‘Bushtucker’. In de namiddag maken we een boeiende stadsrondrit. We bezoeken de legendarische ‘Royal Flying Doctors Service’ en leren hoe deze schitterende organisatie te werk gaat om de mensen van de ‘Outback’ te helpen. Ook bezoeken we de ‘School of the Air’, het grootste klaslokaal van de wereld. ’s Avonds is het diner voorzien in een typische outback pub.

DAG 11 - ALICE SPRINGS - DARWIN (O/D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vrije voormiddag. Transfer naar de luchthaven waar we vertrekken voor onze middagvlucht naar de tropische stad Darwin. Transfer naar ons hotel. Rest van de dag vrij. ’s Avonds genieten we van ons diner in het hotel.

Overnachting: Vibe Hotel Darwin**** Standard Rooms.
DAG 12 - DARWIN - KAKADU NATIONAL PARK (O,L,D)

Uitgebreid ontbijt. We vertrekken voor onze tocht doorheen de Top End. Ons eerste avontuur vandaag is de ‘jumping crocodile cruise’. We komen oog in oog te staan met de gevreesde zoutwaterkrokodillen (salties). We rijden verder naar het Kakadu National Park, met zijn 20.000 km² het grootste nationale park van Australië. Het nationale park staat bekend omwille van zijn enorme termietenheuvels en de uitgestrekte moerasgebieden, de thuishaven voor een overvloed aan vogels. Lunch onderweg. We brengen een bezoek aan Ubirr Rock waar we kennis kunnen maken met de eeuwenoude Aboriginal Rock Art en de cultuur van hun oerbevolking. Een wandeling naar de top levert een adembenemend uitzicht over het weidse Arnhemland. Diner en overnachting in Cooinda.

Overnachting: Gagadju Lodge Cooinda***.
DAG 13 - KAKADU NATIONAL PARK - KATHERINE (O,L,D)

Uitgebreid ontbijt. We nemen een vroege start met een 2 uur durende boottocht op ‘Yellow Waters’. Bij het ontwaken van de natuur kunnen we in volle rust de talrijke vogels en krokodillen aanschouwen. Daarna ontdekken we verder het nationale park. Na de lunch reizen we zuidwaarts naar de historische mijnregio van Pine Creek. We stoppen even bij de Edith Falls voor een verfrissende zwempartij. Diner is voorzien in het hotel in Katherine.

Overnachting: All Seasons Katherine***.
DAG 14 - KATHERINE - LITCHFIELD NATIONAL PARK (O,L,D)

Continentaal ontbijt. In de voormiddag maken we een 2 uur durende boottocht in Katherine Gorge. Deze diepe kloven bieden spectaculaire uitzichten en een fascinerend kleurenschouwspel. Hier maken we vast prachtige foto’s. Na de lunch rijden we richting Adelaide River voor ons buffetdiner en overnachting.

Overnachting: Lake Bennett Resort***.
DAG 15 - LITCHFIELD NATIONAL PARK - DARWIN (O,L)

Uitgebreid ontbijt. Nadien vertrekken we voor een volle dagexcursie naar het ‘Litchfield National Park’. Dit 143.000 ha tellende natuurgebied is bekend voor zijn talrijke watervallen en kristalheldere rotspoelen. We bezoeken diverse watervallen (seizoensgebonden) zoals Florence Falls, Wangi Falls en Buley Rockholes waar we kunnen zwemmen in het heldere water. Je kan er ook wandelen in het regenwoud. Lunch voorzien. Na een aangename dag wandelen en zwemmen keren we terug naar Darwin.

Overnachting: Vibe Hotel Darwin**** Standard Rooms.
DAG 17 - PORT DOUGLAS - GREAT BARRIER REEF (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag wordt wellicht voor iedereen een hoogtepunt van de reis, namelijk de verkenning van het grootste koraalrif ter wereld. Met Sailaway zeilen we naar de Low Isles, hét snorkelparadijs. Dit kleine ongerepte koraaleiland is de meest geschikte uitvalsbasis om de betoverende onderwaterwereld van het grootste levende organisme ter wereld te ontdekken. We hebben de keuze uit een aantal activiteiten: een begeleide snorkeltocht in de beschermde baai, een tocht met de glasbodemboot om de koraaltuinen en prachtige vissen te ontdekken, een verkenningstocht op het eiland of gewoon relaxen op het achterdek van de catamaran. ’s Middags genieten we van een heerlijk tropisch buffet. Op het einde van deze onvergetelijke dag is iedereen het erover eens dat de wereld onder water zoveel mooier en ook fascinerender is dan de wereld boven water.

Overnachting: Rydges Sabaya Resort**** Gardenview Rooms.
DAG 18 - PORT DOUGLAS - DAINTREE ABORIGINAL CULTURAL EXPERIENCE (O,L)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vandaag maken we een unieke trip die de natuurpracht van Daintree National Park, behorende tot het Werelderfgoed, combineert met een authentieke Aboriginal belevenis. Zeker een dag die u nooit zal vergeten! Samen met de ‘Kubirri Warra brothers’ leren we bij Cooya Beach hoe de aboriginals met hun speer jagen op vis en krabben en hoe ze bush tucker als medicijn gebruiken. Na een bezoek aan de Janbal galerij bij Mosman, genieten we van onze lunch met zicht op de Mossman rivier en het oudste regenwoud ter wereld. We verkennen het nationaal park met zijn eeuwenoude planten en kunnen zwemmen bij de Niau watervallen. Terugreis naar Port Douglas.

DAG 19 - PORT DOUGLAS - VRIJE DAG (O,D)

Uitgebreid ontbijtbuffet. Vrije dag om te relaxen op het strand of voor het aankopen van souvenirs in de vele winkeltjes. Optioneel kunnen we ’s morgens vroeg een ballonvaart maken. ’s Avonds genieten we van ons heerlijk afscheidsdiner in een restaurant aan de jachthaven van Port Douglas.

Overnachting: Rydges Sabaya Resort**** Gardenview Rooms.
DAG 20 - P. DOUGLAS - CAIRNS - SINGAPORE - LONDEN (O,L*,D*)

Uitgebreid ontbijt. Vertrek naar de luchthaven van Cairns voor onze internationale vlucht naar België met Qantas. Via een tussenstop in Singapore vliegen we naar Londen. Alle maaltijden en dranken aan boord zijn in de prijs inbegrepen.

DAG 21 - LONDEN - BRUSSEL (O*)

In de voormiddag landen we in Brussel. Dit is meteen ook het einde van een prachtige en onvergetelijke ‘Down Under’ reis!

Mijn reismand
U hebt 0 items in uw reismand (Ga naar reismand)
Open

Hier vindt u een overzicht van alle bezienswaardigheden, accommodaties en/of excursies die u leuk vindt.    U kan dit overzicht doorsturen naar uw reisgezel, familie of vrienden om zo uw reisplannen samen te bespreken.    Zijn uw plannen al helemaal concreet, dan kan u hier uw persoonlijke reisofferte aanvragen.    Vindt u het moeilijk om zelf keuzes te maken, dan staan onze specialisten u graag met raad en daad bij voor het uitwerken van een individuele reis op uw maat.    Contacteer ons voor een uitgebreid adviserend gesprek op ons kantoor. Met de nodige passie creëren wij uw droomvakantie!

Aussie Tours - Koestraat 187 - 8800 Roeselare - Tel. +32 51 705 611 - Lic. 1085 - info@aussietours.be